Wat is supply chain management

Bedrijven creëren werkelijk wereldwijde toeleveringsketens omdat ze hierdoor hun kosten kunnen verlagen. Bedrijven kunnen profiteren van lagere productiekosten en ze kunnen uitbesteden om kapitaal vrij te maken van niet-kernactiviteiten en grootschalige efficiëntieverbeteringen te realiseren . Daarnaast zijn de kosten van verzending, communicatie en tarief gerelateerde kosten in de loop der jaren gedaald. Wereldwijd supply chain management omvat het plannen hoe de hele supply chain als een geïntegreerd geheel zal functioneren, met als doel een optimaal niveau van klantenservice te genereren en tegelijkertijd zo kostenefficiënt mogelijk te zijn. Andere doelen zijn onder meer het verhogen van de snelheid waarmee jouw product jouw klanten bereikt, evenals flexibiliteit bij het afhandelen van klanttransacties. Het omvat managementprocessen die het netwerk van leveranciers, fabrikanten, magazijnen en verkooppunten integreren, zodat het juiste type goederen in de juiste hoeveelheden, naar de juiste locaties, op het juiste moment en in de juiste hoeveelheid wordt ontvangen.

Succesvolle supply chain management

Supply chain management raakt alle functies van een organisatie. Om succesvol te zijn, vereist het een gerichte inspanning van het hele bedrijf en samenwerking met alle externe leveranciers en dienstverleners. Dit betekent dat supply chain management een multidimensionale aanpak moet hebben, waarbij mensen, processen en technologie betrokken zijn. Mensen zijn de sleutel tot supply chain management omdat ze de kern van organisaties vormen. Bij warehousing en distributie is het belangrijk dat je jouw logistieke kosten goed kan reduceren. Voor succesvol supply chain management moeten de betrokken mensen de vaardigheden en kennis hebben om de inkoop, productie, opslag en transport van producten te beheren. Ze moeten een goed beeld hebben van de strategische bedrijfsvisie van het bedrijf en weten hoe hun rol past in de algehele werking van de toeleveringsketen. De processen in supply chain management zijn de acties die worden ondernomen met als doel klanten tevreden te stellen. Ze omvatten alle functies die betrokken zijn bij de toeleveringsketen: inkoop, distributie, transport, opslag, verkoop en klantenservice. Ze omvatten ook alle acties die worden uitgevoerd door externe bedrijven die deel uitmaken van de supply chain.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *