Laad jouw BMW i3 thuis op met de nieuwste laadpaal

Heb je het over een stoere en moderne elektrische auto, dan heb je het over de BMW i3. Het merk staat bekend als producent van sportieve auto’s en de i3 is een elektrische auto die zeker bij de rest van het BMW assortiment aansluit. Niet gek dat de auto erg populair is. 

De BMW i3 is er zowel in de elektrische als plugin-hybride variant en is bovendien in 2018 opnieuw uitgebracht met een nog sterkere accu, van wel 120 kWh. Met deze uitgebreide accu kunnen nog meer kilometers gereden worden voordat de accu leeg raakt. Dat betekent ook dat hij minder snel en vaak opgeladen hoeft te worden. Dat is erg gunstig, het scheelt immers tijd en geld. En als hij dan opgeladen moet worden, kun je bij Soolutions terecht voor een bijpassende laad producten om de elektrische of plugin-hybride auto thuis op te kunnen laden. 

Duurzaamheid van de BMW i3

De BMW i3 is een van de meest duurzame auto’s op de markt. Naast dat het een elektrische auto is en daarom geen uitstoot heeft, wordt bij het bouwen van de BMW i3 ook gebruik gemaakt van windenergie. In de elektrische auto zijn bovendien duurzame gerecyclede materialen en milieuvriendelijke stoffen te vinden. Zo bestaat de stoelbekleding van de auto gedeeltelijk uit oude PET-flessen. 

Laadpaal

Je elektrische of hybride auto thuis opladen heeft natuurlijk zo zijn voordelen: je staat niet in de rij te wachten op een plek bij de publieke laadpaal en betaalt je eigen vaste lagere energiekosten. Je kunt er dus voor kiezen om thuis een laadpaal te (laten) installeren. Voor de BMW i3 is een type 2 laadkabel geschikt. De laadpaal die daarbij past is de laadpaal met 7,4 of 11 KW. 

Denk bij het aanschaffen of laten installeren van een laadpaal bovendien aan een laadpaal met Dynamic Load Balancing. Die term staat voor een systeem dat de meterkast ontlast. Het zorgt ervoor dat de laadpaal en het eigen energienetwerk goed op elkaar zijn afgestemd. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *